dimecres, 7 d’octubre del 2009

La política del futur? O el futur de la política?

Doncs, segurament i lamentable ni una cosa ni l'altra, més aviat tot el contrari. Com diuen els pretesos periodistes de la suposada premsa "rosa", la imatge deu ser de la major "rabiosa actualidad".
Sincerament dubto que no hi hagi cap polític, cap ni un, que no estigui empastifat d'alguna mena de manera. Algú va preguntar-me una vegada: "qui i perquè és un polític"? Jo, il·lús de mena, deuria respondre que polític/a és aquella persona idealista, que defensa les seves conviccions i treballa pel benestar d'aquells a qui representa, els votants que han dipositat la seva confiança mitjançant el vot..... Quin acudit, oi?

Polític/a és aquella persona que desitja, per damunt de qualsevol altra cosa, viure de la política. I encara afegiria més, no solament es tracta de viure de la política, sino de viure-hi bé.
Suposo que és per això que els polítics/es s'aferren al poder enlloc de fer-ho als ideals, o a les promeses electorals, com el gos que havent tastat la sang fresca, sempre tindrà instint de matar.

Però es clar, tampoc passa mai res. Els ciutadans donen per suposat que els polítics son corruptes, que accepten suborns, que trafiquen amb influències, que malversen fons públics.... La diferència entre un bon i un mal polític es la seva habilitat per no deixar-se enxampar, o per aconseguir que l'empastifada de torn recaigui damunt d'algú altre

Crec que si en el cas del Palau s'ha fet caure el tal Millet (de 500€) deu ser que les ramificacions en totes direccions deuen ser innombrables, però per allò de no remenar la merda per evitar pudors, es carreguen un peix gros per acontentar la opinió pública, ja veurem si el senyor Millet (de 500€) acaba anant a la presó, ho dubto, i òbviament dels diners ningú en veurà un sol cèntim.
La corrupció es troba plenament instal·lada en el mon polític. A cada nou cas que apareix, ens intenten fer creure que son casos aïllats, que es depuraran totes les responsabilitats.... tot plegat, mentides. La corrupció sigui quina sigui la seva naturalesa, permet als polítics viure bé de la política, es a dir, viure a costa de l'esforç i els diners dels enganyats, o pitjor encara, dels resignats ciutadans als qui es fa creure que son els autentics beneficiaris de la democràcia.

3 comentaris:

Isidoro ha dit...

Apreciado, cándido y hastiado Drap,
Lo que los políticos y adláteres* hagan o no, en una democracia, depende de nosotros, los ciudadanos votantes.

Si lo que hacemos es ir a votar (o no) y olvidarnos de las consecuencias de este acto, podemos darnos por satisfechos con el nivel de control de las propias instituciones del Estado (poder judicial básicamente).

Pero, si por el contrario deseas hacer algo al respecto, debes involucrarte PERSONALMENTE, preferiblemente dentro de una asociación (ya que éstas tienen más fuerza que un individuo aislado) y seguir el día a día del funcionamiento institucional: qué hacen (y qué no), en qué se gastan NUESTRO dinero (y cuanto pagan por ello) y así asegurarte del buen funcionamiento del mismo.

Y, cambiando de tercio, quieres que empecemos una lista de blocs de políticos, del color que sean, a los que nunca votarías? He de decir que, probablemente, únicamente aparecerán en ella aquellos que son lo suficientemente inconscientes como para expresar sinceramente lo que piensan, pero algo es algo.

Aaaand my first vote goes to: http://blocs.mesvilaweb.cat/jordimarti

*fundaciones, federaciones y otros entes no dependientes del Estado.

Drap ha dit...

Bienintencionado Isidoro;

Lo de los blogs políticos voy a tomarlo como una de sus ingeniosas bromas. Porque lo de que expresan sinceramente lo que piensan es sin duda fruto de ese sentido del humor tan de usted, que le lleva a decir con todo aplomo, exactamente lo contrario de lo que está pensando. La sinceridad como usted bien sabe es ajena a la política, és más, debe ser una de las principales prohibiciones del código de conducta del buen político, "nunca, bajo ninguna circumstancia, debe ser sincero, ya que con el tiempo eso podria volverse en su contra"

Al respecto de involucrarse políticamente mediante alguna asociación, le niego la mayor si se trata de una asociación política, por el mismo motivo que no me involucraría en una organización religiosa,todo se debe a mi absoluta falta de fe.Tiendo a desconfiar de los que gestionan el poder ya sea divino o profano.

Mortadel.la ha dit...

Estimat, Drap,
A veure si actualitzes!Que aquest post ja cansaaaaaaaa!